|
 |
|
|
 |
|
|
|
Mateřská škola: Za Fontánou 935 Přelouč 535 01
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola Přelouč, Za Fontánou 935, okres Pardubice |
|
Představení školy
První zápis do školní kroniky je z roku 1939 v době, kdy se Čechy a Morava staly Protektorátem. Nejdříve byla mateřská škola umístěna v Masarykově domě v Labské ulici, ale školní rok 1940 – 1941 byl zahájen v této budově. V té době mateřskou školu navštěvovalo 62 dětí rozdělených do dvou oddělení. Správou budovy byl pověřen řídící učitel František Suchánek. V roce 1945 bylo zažádáno o vybudování dalšího oddělení. Důvod byl 89 zapsaných dětí. Až do roku 2006 byla mateřská škola trojtřídní a navštěvovalo ji 75 dětí. V roce 2006 prošla mateřská škola celkovou rekonstrukcí ve spolupráci s Městským úřadem Přelouč. Rekonstrukce stála 12 000 000,- Kč. Kapacita se snížila na 52 dětí, počet zaměstnanců 9. Budova je dvoupodlažní.V roce 2017 byla zahájena přístavba mateřské školy. Byly přistavěny dvě třídy o kapacitě 45 dětí. Celková kapacita mateřské školy je 97 dětí. Počet zaměstnanců se zvýšil na 15. V současné době má mateřská škola dvě dvoupodlažní budovy spojené spojovací chodbou. Interiér školy je vkusně a účelově zařízen. V průběhu roku je jeho výzdoba obměňována podle ročních období pracemi dětí ve spolupráci s učitelkami. Věcné prostředí naší mateřské školy je charakterizováno uspořádáním tříd jako dílen a zároveň heren podporujících aktivity dětí potřebné pro rozvoj jejich osobnosti v oblasti biologické, interpersonální, psychologické, sociálně kulturní a environmentální. Jedná se o tvořivé činnosti a experimentaci s materiálem, který je dětem dostupný. Prostředí poskytuje podněty pracovní, tělesné i smyslové. Důraz klademe na vystavování a uchovávání dětských výtvorů.
Mateřská škola se nachází uprostřed města a sousedí se základní školou. Zahrada i okolí mateřské školy jsou plné zeleně. Děti mají dobré podmínky k pobytu venku a k pohybovým aktivitám. Zahrada je dobře vybavena.
Výchovně vzdělávací činnost vychází z Rámcového programu pro předškolní vzdělávání. Upřednostňujeme rozvíjení smyslového vnímání jako základu veškerého přirozeného poznávání. Nabízíme nadstandardní péči o všechny děti ( plavecký výcvik, exkurze, kulturní akce, výlety, besídky). Veškeré snažení všech zaměstnanců školy směřuje k tomu, aby bylo dítě maximálně šťastné. Velký důraz klademe na spolupráci s rodinou, dbáme na to, aby byli rodiče včas a dostatečně informováni jak o dětech, tak i o činnosti školy. |
|
Filozofie školy
"Hrajeme si celý rok" už samotný název programu charakterizuje činnost školy.
Vzhledem k poloze a prostředí v kterém se MŠ nachází jsme se rozhodli náš školní program založit ne přirozeném, stále se opakujícím rytmickém střídání ročních období a tradic.
Náš cíl
Děláme vše pro to, aby naše děti byly v duševní a tělesné pohodě, domů odcházely spokojené plné nových zážitků a poznatků.
Naše škola respektuje nezastupitelné místo pro utváření osobnosti dítěte a tím je rodina, která má zodpovědnost za výchovu a vzdělávání dítěte. Chceme, aby se naše škola stala nezbytnou součástí výchovy a vzdělávání dětí především z hlediska vhodné sociální interakce.
Naše mateřská škola poskytuje prostředí a podmínky pro rozvoj základů:
- Zdravého sebevědomí a sebejistoty
- Celoživotního učení
- Chování a jednání v duchu základních lidských a etických hodnot
- Získání osobní samostatnosti a schonosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
- Poznávání sama sebe, vlastních zájmů, možností a potřeb
Učitelky budou vycházet při plnění školního programu z těchto zásad:
- Není důležité být nejlepší, ale podle svých možností a schoností se zúčastnit
- Výchovně vzdělávací proces vést od modelu disciplinárního k modelu osobně rozvíjejícímu - pohlížet na dítě jako na jedinečnou, neopakovatelnou osobnost
- Citlivě a diferencovaně přistupovat ke každému dítěti, nikoliv uplatňovat program bez rozdílu - dítě by se mělo na učení podílet
- Každá učitelka má možnost rozvíjet děti hlouběji prostřednictvím vlastního zájmového zaměření
- Podporovat u dětí stále dokonalejší chápání okolního světa
- Rozvíjet u dětí schopnost přemýšlet a rozhodovat se
- Přispívat k elementárnímu dětskému chápání vývoje , proměn a pohybu rozvíjet schopnost dítěte přizpůsobovat se, reagovat na změny a vyrovnávat se s nimi
- Rozvíjet schopnost dítěte komunikovat, spolupracovat,spolupodílet se na rozhodnutích
|
 |
|
HRAJEME SI CELÝ ROK
PODZIM NA STRAKATÉ KOBYLE JEDE
INTEGROVANÝ BLOK – ŠKOLKA JE MŮJ KAMARÁD
Podtémata
- Poznáváme své kamarády, prostředí i okolí MŠ
- Co dělám celý den (oblékání, režim dne)
INTEGROVANÝ BLOK – MAGICKÝ SVĚT SMYSLŮ
Podtémata:
- Podzimní úroda (ovoce, zelenina – sklizeň)
- smysly naši pomocníci
- Barevný podzim (přírodniny, počasí)
- Tajuplný les (zvířátka se připravují na zimu)
- Čistota půl zdraví- Co je zdraví, co je nemoc (péče o zdraví, zuby, vnitřní orgány, sex. výchova)
|
 |
|
PŘIJEL K NÁM BÍLÝ KŮŃ
INTEGROVANÝ BLOK – ADVENTNÍ OBDOBÍ
Podtémata:
- Mikuláš ztratil plášť
- Čas vánoční (tradice, pečení, výzdoba, zvyky, rodina, Tři králové)
INTEGROVANÝ BLOK – ZIMA, ZIMA, ZIMIČKA
Podtémata:
- Zimní radovánky (prevence úrazů, počasí)
- Planeta Země a Vesmír
- Hlad má lesní rodina
- Masopust (karnevalový rej, procvičování barev)
|
 |
|
TRAVIČKA ZELENÁ
INTEGROVANÝ BLOK – JARO ŤUKÁ NA VRÁTKA
Podtémata:
- Z pohádky do pohádky
- Jak se budí jaro (proměny zahrádek, vynášení smrtky, Velikonoce, mláďata, protidrogová prevence, ekologie)
- Zábavné vyjížďky různými dopravními prostředky, Čarodějnice(dopravní výchova, tradice)
INTEGROVANÝ BLOK – LIDÉ A JEJICH PRÁCE
Podtémata:
- Práce s dospělých (kdo, co, čím)
- Svátek maminek (sexuální výchova)
- MDD
|
 |
|
HŘEJ SLUNÍČKO HŘEJ
INTEGROVANÝ BLOK – LÉTO SE BLÍŽÍ
Podtémata:
- Rybník, potok, řeka (život u vody, koloběh vody v přírodě)
- Rozkvetlá louka (hlavní znaky léta)
- Hurá na výlet
- Těšíme se na prázdniny
|
 |
|
|
|
|
|
|
|