|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Libštát 212 Libštát 512 03
|
|
|
|
|
|
|
O školce |
|
MŠ Libštát.
Motto: „ Všechno co opravdu
potřebuji znát, jsem se naučil v mateřské školce." (Robert Fulghum )
1. Charakteristika školy :
Mateřská škola v Libštátě je škola s dlouhodobou
historií ( první MS v Libštátě byla otevřena 1.3.1946. v prostorách ZŠ. S
přibývajícím počtem dětí vznikla potřeba mateřskou školu rozšířit. S výstavbou
nové budovy bylo započato v dubnu 1975 a dvoutřídní MŠ byla slavnostně otevřena
21.9.1980.
MŠ je dvoutřídní s celkovým
počtem dětí 34. V současné době je na třídu 17 dětí smíšeného věku. Počet dětí
zajišťuje individuální přístup k dětem, klidné prostředí, umístění budovy MŠ
umožňuje blízký kontakt s přírodou .
Součástí MŠ je samostatná kuchyň , kterou vede a
zároveň v ní vaří paní Hradecká Petra. O čistotu v MŠ i kolem ní se stará paní
Bryknarová Anna,
výchovnou činnost zajišťují p. ředitelka Bořkova M.( prevence vad
výslovností), p. Kousalová Dana ( zaměření na estetickou výchovu), p. Němcová
Libuše ( zaměření na celkový rozvoj osobnosti).
Pracujeme podle školního
rámcového programu
Objevujeme svět, který je neustále rodičům k nahlédnutí.
Má tyto integrované bloky:
1.
Kdo j sem a kde žij i
2.
Vítej podzime
3.
Magický svět smyslů
4.
Vánoční čas a projekt My se čerta nebojíme
5.
Zima kraluje
6.
Co ze mne dělá člověka
7.
Už tu máme j aro
8.
Nasedat a j edeme
9.
Náš domov
10. Hurá do přírody
Nabízíme kvalitní standardní
(péči o všechny děti - rozvíjení smyslového vnímání, zručnosti, komunikativních
dovedností, výslovnosti, celkový rozvoj osobnosti atd.) i nadstandardní péči
(předplavecký výcvik, kulturní akce, společné akce s rodiči..)
Naše vzdělávací cíle:
Je dbáno na prohlubování kamarádství a citlivého
jednání, na podporu sounáležitosti ke skupině. Různými formami činností se
přispívá k tomu, aby dítě poznávalo okolní svět, své kamarády a především samo
sebe, aby umělo naslouchat a objevovat, mělo odvahu ukázat, co všechno už samo
umí a dokáže tak, aby každé dítě získalo své místo a postavení ve skupině. Ve
vzdělávání dětí je upřednostňován rozvoj smyslového vnímání jako základ
veškerého poznávání. Děti jsou vedeny k vyjadřování pocitových prožitků.
Průběžně je věnována pozornost vadné výslovnosti (zařazování jazykových
chvilek, procvičování správné výslovnosti apod.)
|
|
Cílem je, aby si děti rády do MŠ chodily hrát,
poznávat nové věci, nové kamarády, zajímavé hry, písničky a činnosti, aby
rozvíjely své dovednosti a zručnosti, získávaly správné návyky chování, hygieny
a sebeobsluhy.
Přáním je, aby každé dítě v MŠ
bylo maximálně šťastné a spokojené, a aby jeho pobyt nebyl pouze nutností, ale
radostí.
Vytváříme a rozvíjíme společenské vztahy a pravidla
chování v MŠ
i mimo ni
- seznamujeme se s pravidly
chování v MŠ k dětem i dospělým
- pokud sami na něco nestačíme,
požádáme o pomoc kamaráda nebo dospělou osobu
- v šatně má každý své místo,
kam ukládá své věci, snaží se je udržovat v pořádku
- vracíme předměty na určené
místo
- zdravíme při příchodu a
odchodu do MŠ nebo pokud v budově potkáme dospělého člověka
- zdravíme se také s kamarády
- zdravíme všechny dospělé v
obci - reprezentujeme svoji rodinu a MŠ
- poděkujeme, omluvíme se
- neskáčeme do řeči jiným, když
mluví
- chováme se slušně k ostatním
dětem
- neničíme věci, květiny,
stromy, neubližujeme zvířatům
- nemluvíme hrubě a nechováme se
hrubě - jsme slušné děti
- nebereme si nic, co nám
nepatří - co není naše, je cizí a brát cizí věci, je krádež
- neničíme úmyslně kamarádovi
hru a práci - vážíme si všeho, co druhý vytvoří
- spory mezi sebou neřešíme
rukama, ale vhodným slovem a přátelskou dohodou, hledáme společná řešení
- hezky se oslovujeme
- ve třídě, v šatně, na chodbách
nekřičíme
- šetříme zdraví své i ostatních
dětí
- před jídlem, po rukodělných
činnostech a po použití WC dbáme na čistotu rukou
- vodu necákáme a nestříkáme,
šetříme vodou
- nerušíme se vzájemně při hře,
při práci
- domlouváme se klidným hlasem -
hluk nám škodí
- umíme vyhrávat, ale i
prohrávat - nepovyšujeme se a neponižujeme se
- pomáháme si, umíme se rozdělit
- u jídla dbáme také o čistotu
- nádobí odnášíme, drobky
zameteme
- o přídavek poprosíme,
poděkujeme
- snažíme se třídit odpad,
papíry dáváme do krabice
- průběžně se účastníme sběru
nápojových krabic
Při výchově a vzdělání bychom měli dosáhnout toho, aby
dítě na konci svého předškolního období bylo jedinečnou a relativně samostatnou
osobností schopnou zvládat, pokud možno aktivně a s osobním uspokojením takové
nároky života, které jsou na něj běžně kladeny, a zároveň i ty, které ho v
budoucnu nevyhnutelně čekají
Proto na naší MŠ chceme:
- rozvíjet a podporovat
samostatnost dítěte, rozvíjet zdravé sebevědomí, dát základy celoživotního
vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb, učit je zdravému
životnímu stylu
- aby si uvědomily odpovědnost
za své chování a jednání, a to vše společnou cestou s rodiči
- vytvořit dostatečný prostor
pro tělesný rozvoj
|
|
|
-
prohlubovat jazykovou úroveň, vyjadřovací schopnosti,
gramatickou správnost mluveného projevu
-
vytvořit takové prostředí, aby si nenásilnou formou
osvojovaly pravidla kulturního chování a společenského soužití
Spolupracujeme se ZŠ, OÚ, psychologem z PPP Semily, logopedem z PPP
Liberec.
Plánované aktivity ve školním
roce 2010 - 2011
1) září - divadelní představení v MS - Tygřík Péťa
2 ) říjen - prodejní výstavka
knih
návštěva zvířátek v MS - Kdo chce mít přítele, musí být sám přítel (
výchovný program Interhaf)
3) listopad - akce pro rodiče a
děti - Jak chutná podzim (vystoupení dětí, pohoštění,..)
4) prosinec -Advent ( Barborka -
nadílka, návštěva muzea se staršími dětmi, nadílka)
vánoční nadílka
Aladinova kouzelná lampa-
divadlo v Semilech
5) leden - únor - karneval s
rodiči (podle sněhových podmínek i venku)
6 ) březen - zahájení předplaveckého výcviku v Jilemnici
návštěva spisovatele Petra Holáně - autorské čtení z knihy Vyprávění
čubičky Kvídy
7) duben - vystoupení psího
kamaráda- Poslušnost chrání (Interhaf - pokračování z října) návštěva
předškoláků v ZŠ
divadelní představení v Semilech - O Pračlovíčkovi 8) květen - malování s rodiči
školní výlet do výletního areálu Pěnčín 9) červen - návštěva u hasičů v
Semilech - předškoláci
rozloučení se školním rokem a předškoláky
vyhodnocení sběru
10) Celoročně
sběr Tetrapaků a starého papíru
Základní údaje :
Adresa : Mateřská škola
příspěvková organizace 51203 Libštát 212.
Telefon: 481 689 357
|
|
|
Zápis do Mateřské školy - 5.dubna 2011 je termín pro odevzdání přihlášek na školní rok 2011/2 |
|
|
|
|
|
|
|
|