Mateřská škola:


 
menu
 
Mateřská škola Chropyně, okres Kroměříž, příspěvková organizace, Tyršova 570, 768 11 Chropyně
 
V naší mateřské škole se nachází šest věkově smíšených tříd, to znamená, že je navštěvují děti ve věku 3-7 let. Čtyři třídy pracují na principech zdravého životního stylu a dvě třídy na principech waldorfské pedagogiky.
V MŠ pracuje 12 učitelek včetně ředitelky školy a 4 provozní zaměstnanci.
Jakým způsobem a k čemu naše MŠ dítě vede.
Společným cílem je klidné a pohodové prostředí, ve kterém se děti dobře cítí.
Ideou naší práce je svoboda, která je základní podmínkou existence tvořivého duchovního života a hluboká úcta k dětské andividualitě a jejímu svobodnému rozvoji.
Všichni dobře víme, že se základní potřeby dětí od pradávna nezměnily. Chtějí být dobré a schopné, chtějí se všemu naučit, touží chápat a objevovat svět, chtějí být užitečné, potřebují lásku, čas společně strávený se svými blízkými, chtějí být osloveny a naslouchány, chtějí pohyb, hru, tělesný kontakt a čas pro volnou chvíli.
A tak pojďme společně trvale chránit podmínky a zákonitosti dětského vývoje, važme si jich a naplňujme je.
  • 1.Láskyplně přistupujeme k dětem a respektujeme jejich individualitu s kladnými i zápornými vlastnostmi.
  • 2.Respektujeme vývojové zvláštnosti dětí, přistupujeme k nim s porozuměním, zaměřujeme se na momentální potřeby, které jsou úměrné jejich možnostem a schopnostem.
  • 3.Dítě nezaujatě chápeme jako individualitu a při společném pozorování a rozhovoru pedagogů objevujeme a rozvíjíme budoucí vlohy.
  • 4.Umožńujeme dětem dostatečný časový prostor pro hru, ve které se podněcuje myšlení, tvůrčí fantazie, rozvíjí se sociální vztahy, citové vazby, myšlení i fyzické tělo.
  • 5.Snažíme se být dětem vzorem ve všech našich projevech, postojích a náladách. Výchova spočívá v tom, co každodenně děláme a spolu prožíváme, neboť malé dítě je bezprostředně vázáno na smyslové vjemy z nejbližšího okolí.
  • 6.Dáváme dětem „zelenou“ jejich nejhlubším potřebám. Tou je prožívání uměleckých činností, pěstování smyslu pro vše krásné, rozvíjení fantazie, tvořivosti a zručnosti.
  • 7.Koloběh roku Prožívání slavností a zvyků mají své místo v ročním koloběhu. Scházíme se s těmi, které máme rádi nebo ke kterým hledáme cestu. Společně připravujeme slavnosti a setkání, ktará nás potěší. Poržíváme chvíle, na které se nezapomíná. Pro tyto slavnosti využíváme lidové tradice. Uvědomujeme si, že naši předkové dobře věděli, kdy je čas práce a kdy zábavy a odpočinku. I to, že není dobře člověku samotnému a že sdílená radost je dvojnásobná radost. Lidové tradice obohacujeme o nové nápady a umělecké činnosti. Citlivým prožíváním svátků a slavností s rodiči a detmi v MŠ, se snažíme nechávat doznívat tuto náladu i v rodině.
    Školní rok začíná – Dožínkami, potom následuje Michaxeská slavnost, Martinská slavnost, Adventní spirála, Vánoční zpívání, Tříkrálová slavnost, Masopust, Velikonoce, Májky, Svátek matek, Letnice, Svatojánská slavnost a rozloučení se školáky.
  •