|
|
|
|
|
|
|
|
Mateřská škola: Havlíčkova 826 Smržovka 468 51
|
|
|
|
|
|
|
Charakteristika školy |
|
Mateřská
škola byla zřízena v roce 1950 v původně rodinné vile
v centru města Smržovky. Budova prošla různými stavebními
úpravami tak, aby splňovala podmínky pro provoz MŠ.
V současné
době mateřskou školu zřizuje město Smržovka jako příspěvkovou
organizaci.
Mateřská
škola Smržovka má pět tříd se stanovenou kapacitou 115 dětí.
Součástí školy je školní jídelna s kapacitou 80 jídel.
Od 1. 9. 2001 byla jedna třída umístěna v budově ZŠ
Smržovka, Školní 828, od září 2009 k ní přibyla druhá
třída odloučeného pracoviště. Děti navštěvující tyto třídy
se stravují v jídelně ZŠ Smržovka.
1.třída Kuřátka 2.třída Koťata 3.třída Motýlci 4.třída Broučci 5.třída Berušky
|
|
Název
našeho ŠVP je
„Svět kolem nás je plný krás“.
Program
je postaven na dlouhodobé koncepci spolupráce mateřské školy
s rodinou, na vzájemné nezastupitelnosti a za cíl si
klade rozvoj osobnosti každého jedince, který bude samostatně
využívat získané schopnosti.
Kapacita
MŠ je
115 dětí. Děti jsou rozděleny do pěti tříd, zpravidla podle
věku. Do MŠ se přijímají děti na základě žádosti zákonných
zástupců, od věku 3 let dle kriterií schválených zřizovatelem
MŠ. Přednostně se přijímají děti jeden rok před zahájením
povinné školní docházky. Je možno přijmout dítě i v průběhu
školního roku, pokud to umožňují podmínky MŠ. |
|
|
Provozní
doba MŠ
je od pondělí do pátku od 6.30 do 16.00 hod.
-
6.30
– 9.30 hod. činnosti s učitelkou – hry dle volby dětí,
dopolední svačina, pohybové aktivity, výchovně vzdělávací
činnosti ve skupinách
- 9.30
– 11.30 hod. pobyt venku – vycházky po okolí, pobyt na školní
zahradě, na školním hřišti, v lesoparku, atd.
11.30
– 12.15 hod. oběd
12.15
– 12.30 hod. příprava k odpočinku
12.30
– 14.00 hod. odpočinek, klidové činnosti, poslech pohádek
14.00
– 16.00 hod. odpolední svačina, hry a činnosti dle volby dětí
Pedagogické
působení je založeno na systematickém uplatňování pedagogické
diagnostiky.
U
mladších dětí je prioritou postupné a nenásilné zvykání,
rozvoj a upevňování pracovních návyků a sebeobsluhy se zásadou
„nedělat za dítě to, co je schopno si udělat samo“.
U
předškolních dětí je hlavním cílem dosažení všestranné
zralosti a usnadnění přechodu dětí z MŠ do ZŠ. Zaměřujeme
se také na mravní výchovu a reedukaci vad výslovnosti. Rozvíjíme
a upevňujeme dodržování základních pravidel společenského
chování ve styku s ostatními dětmi i s dospělými, aby
dítě dokázalo pozdravit, poděkovat, neubližovat, být
ohleduplné, trpělivé.
|
|
|
Akce
a aktivity školy
Během
školního roku pořádá MŠ tyto akce: slavnostní zahájení a
ukončení školního roku, vzájemné návštěvy dětí MŠ a ZŠ,
karneval, vánoční besídka, návštěva knihovny, besídka pro
seniory v DPS, besídka ke Dni matek a také pro děti
zajišťujeme divadelní, hudební a kouzelnická představení,
výlety.
Dále
ve spolupráci s kulturním střediskem, ZŠ a zřizovatelem se
MŠ podílí na vítání občánků města, výstavách dětských
prací, apod.
Naše
MŠ se také účastní různorodých projektů s celoročním
průběhem.
-
-
M.R.K.E.V. – zapojení do projektu komplexní ekologické výchovy
- Čtvero ročních období – výzdoba oken, tradice, zvyky, obyčeje,
aj.
- Zajímaví lidé mezi námi – cyklus besed se zajímavými lidmi
z našeho okolí
- Zdravé zuby – preventivní a výchovné působení ve spolupráci
s místními stomatology
Děti
se účastní výtvarných soutěží při DDM Ulita Tanvald, v této
instituci také mají děti možnost navštěvovat zájmové kroužky.
Životospráva
Děti
se stravují ve školních jídelnách a dle možností se učí
sebeobsluze. Jejich strava je sestavována dle zásad zdravé výživy,
jídelníček připravujeme tak, aby zahrnoval všechny druhy
potravin ve vhodných kombinacích. Dle možností se snažíme
nabídnout i různé speciální diety dle potřeb dětí
(diabetická, aj.).
Po
celý den je dětem k dispozici dostatek tekutin nejen
v jídelně, ale i ve třídách a při pobytu venku (na
zahradě).
Děti
pobývají každodenně dostatečně dlouho venku v závislosti
na počasí. Mají dostatek volného pobytu nejen na zahradě, ale i
v interiéru MŠ (pohybové aktivity v hernách). Respektujeme
individuální potřeby aktivity a odpočinku dítěte, nabízíme
možnost výběru aktivity, v rámci odpočinku děti
poslouchají pohádku, omalovánky, kreslení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|