Mateřská škola:
Havlíčkova 826
Smržovka
468 51
 
menu
 
Charakteristika školy
 
Mateřská škola byla zřízena v roce 1950 v původně rodinné vile v centru města Smržovky. Budova prošla různými stavebními úpravami tak, aby splňovala podmínky pro provoz MŠ.

V současné době mateřskou školu zřizuje město Smržovka jako příspěvkovou organizaci.

Mateřská škola Smržovka má pět tříd se stanovenou kapacitou 115 dětí. Součástí školy je školní jídelna s kapacitou 80 jídel. Od 1. 9. 2001 byla jedna třída umístěna v budově ZŠ Smržovka, Školní 828, od září 2009 k ní přibyla druhá třída odloučeného pracoviště. Děti navštěvující tyto třídy se stravují v jídelně ZŠ Smržovka.

1.třída Kuřátka
2.třída Koťata
3.třída Motýlci
4.třída Broučci
5.třída Berušky
Název našeho ŠVP jeSvět kolem nás je plný krás“.

Program je postaven na dlouhodobé koncepci spolupráce mateřské školy s rodinou, na vzájemné nezastupitelnosti a za cíl si klade rozvoj osobnosti každého jedince, který bude samostatně využívat získané schopnosti.

Kapacita MŠ je 115 dětí. Děti jsou rozděleny do pěti tříd, zpravidla podle věku. Do MŠ se přijímají děti na základě žádosti zákonných zástupců, od věku 3 let dle kriterií schválených zřizovatelem MŠ. Přednostně se přijímají děti jeden rok před zahájením povinné školní docházky. Je možno přijmout dítě i v průběhu školního roku, pokud to umožňují podmínky MŠ.
Provozní doba MŠ je od pondělí do pátku od 6.30 do 16.00 hod.

  • 6.30 – 9.30 hod. činnosti s učitelkou – hry dle volby dětí, dopolední svačina, pohybové aktivity, výchovně vzdělávací činnosti ve skupinách
  • 9.30 – 11.30 hod. pobyt venku – vycházky po okolí, pobyt na školní zahradě, na školním hřišti, v lesoparku, atd. 11.30 – 12.15 hod. oběd 12.15 – 12.30 hod. příprava k odpočinku 12.30 – 14.00 hod. odpočinek, klidové činnosti, poslech pohádek 14.00 – 16.00 hod. odpolední svačina, hry a činnosti dle volby dětí Pedagogické působení je založeno na systematickém uplatňování pedagogické diagnostiky. U mladších dětí je prioritou postupné a nenásilné zvykání, rozvoj a upevňování pracovních návyků a sebeobsluhy se zásadou „nedělat za dítě to, co je schopno si udělat samo“. U předškolních dětí je hlavním cílem dosažení všestranné zralosti a usnadnění přechodu dětí z MŠ do ZŠ. Zaměřujeme se také na mravní výchovu a reedukaci vad výslovnosti. Rozvíjíme a upevňujeme dodržování základních pravidel společenského chování ve styku s ostatními dětmi i s dospělými, aby dítě dokázalo pozdravit, poděkovat, neubližovat, být ohleduplné, trpělivé.
Akce a aktivity školy

Během školního roku pořádá MŠ tyto akce: slavnostní zahájení a ukončení školního roku, vzájemné návštěvy dětí MŠ a ZŠ, karneval, vánoční besídka, návštěva knihovny, besídka pro seniory v DPS, besídka ke Dni matek a také pro děti zajišťujeme divadelní, hudební a kouzelnická představení, výlety.

Dále ve spolupráci s kulturním střediskem, ZŠ a zřizovatelem se MŠ podílí na vítání občánků města, výstavách dětských prací, apod.

Naše MŠ se také účastní různorodých projektů s celoročním průběhem.

  • - M.R.K.E.V. – zapojení do projektu komplexní ekologické výchovy
  • Čtvero ročních období – výzdoba oken, tradice, zvyky, obyčeje, aj.
  • Zajímaví lidé mezi námi – cyklus besed se zajímavými lidmi z našeho okolí
  • Zdravé zuby – preventivní a výchovné působení ve spolupráci s místními stomatology

Děti se účastní výtvarných soutěží při DDM Ulita Tanvald, v této instituci také mají děti možnost navštěvovat zájmové kroužky.

Životospráva

Děti se stravují ve školních jídelnách a dle možností se učí sebeobsluze. Jejich strava je sestavována dle zásad zdravé výživy, jídelníček připravujeme tak, aby zahrnoval všechny druhy potravin ve vhodných kombinacích. Dle možností se snažíme nabídnout i různé speciální diety dle potřeb dětí (diabetická, aj.).

Po celý den je dětem k dispozici dostatek tekutin nejen v jídelně, ale i ve třídách a při pobytu venku (na zahradě).

Děti pobývají každodenně dostatečně dlouho venku v závislosti na počasí. Mají dostatek volného pobytu nejen na zahradě, ale i v interiéru MŠ (pohybové aktivity v hernách). Respektujeme individuální potřeby aktivity a odpočinku dítěte, nabízíme možnost výběru aktivity, v rámci odpočinku děti poslouchají pohádku, omalovánky, kreslení.